Garpenborg's Äventyrlige Zion

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

agility kurs 1

Av Kattis - 16 april 2009 21:40

Igår så var det första kurstillfället på agilityn som vi har börjat på hos hundens hus. Dom har kursen inomhus, det tycker jag är jätteskönt, slipper man oroa sig för vädret! Vi va 6 hundar totalt, alldeles lagom, var ju inte så stort där inne. Vi började med lite teori där kursledaren berättade lite om agility, olika hinder, vad som är bra att tänka på osv. Sen fick vi dela upp oss två och två, så fick vi träna på ett hopphinder, slalom och tunneln. Zion var ju inte så jätte koncentrerad på vad jag ville att han skulle göra, utan allt annat runt omkring va mycket roligare =) Aja han va duktig ändå, klarade allt galant. Tunneln va inga problem alls, han sprang igenom på första försöket. Vi fick hemläxa på att lära in dutt med nosen på ett lock, som vi sen ska föra över till kontaktfälten. Dutta med nosen kan han redan, det har vi klickat in förut =)

Han va redigt trött när vi kom hem iallafall, inte konstigt då vi suttit på tunnelbana sammanlagt en timme + kurs i 1 timme o en kvart.

Han lyckas alltid charma nån till pusskalas när man åker tunnelbana, haha min lilla toker.

 
 
Ingen bild

Maria

20 april 2009 16:52

åh vad roligt med kurs! gissar på att han kommer varva ner snabbare nästa gång. Förstår verkligen att han lyckas med pusskalas, vem kan motstå honom?
hälsar en partisk uppfödare :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 14 februari 2011 19:48


Den tillbringas självklart med min lille prins <3 Det blev ingen garageträning idag, alldeles för kallt så det ställdes in. Körde ett litet träningspass här hemma istället, lite bakdelskontroll (backa upp på en telefonkatalog), det gick stråla...

Av Kattis - 11 februari 2011 12:33

Nu är det nästan ett år sedan jag bloggade sist, ska se om jag kan ta tag i detta nu. Kommer nog handla mycket om våran träning, kanske lägga upp videokklipp, hmm ska se hur jag kan utveckla detta.   Idag är det ivarjefall inget promenad väder at...

Av Kattis - 20 mars 2010 07:30

Av Kattis - 18 mars 2010 18:45

Ovido - Quiz & Flashcards