Garpenborg's Äventyrlige Zion

Alla inlägg under april 2009

Av Kattis - 29 april 2009 15:36

Idag har vi gått en jätte trevlig promenad med Elin & Alte, det var ett tag sen vi träffade dom men det funkade fin fint =) Vi gick längs vattnet så dom fick svalka av sig lite då o då. Vi såg en snok, fden örsta jag sett i år!

Vi gick bort till farsta badet och köpte oss en glass, härligt. Vi får göra om det snart igen Elin!


Igår va vi på ringträning i gubbängen, zion skötte sig kalas bra, travade fint vid min sida, ställde upp sig bra, visst han va lite glad i "domaren" men vad gör det? hihi, Har anmält zion till inofficiell utställning på gubbängsfältet den 21/5, bra träning och ska bli kul att se hur han sköter sig =)


Ikväll är det agility kurs igen, vad veckorna går fort. Tycker att det är onsdag hela tiden.



Av Kattis - 27 april 2009 10:51

Nu har jag, malin & zion varit ute på en rask promenad i strax över en timme, härligt härligt.

Igår så var vi på friträningen i gubbängen, inte varit där på ett bra tag. Men det var kul och zion skötte sig utmärkt! Ska försöka ta mig på söndag igen.

I onsdags så var det ju andra kurstillfället i agility och den här gången fick vi testa på däcket, balansen och gungan, inga problem alls tyckte zion. Han har lite väl bråttom ibland, speciellt över gungan, men han hade inga problem med ljudet eller skaket när den åkte i golvet (med en kudde under). Snart onsdag igen! =) Imorgon kanske vi drar på ringträning på gubbängen, bara för att göra nåt liksom =)



Av Kattis - 21 april 2009 22:13

Nu har vi kommit in från en kvällspromenad med min käre vän Sandra, som äntligen är hemma från Thailand! =D Fan, vi har saknat dig jag & monstret!

En väldigt skön promenad, med en icke stressad Zion, jag blir så glad av dom här stunderna, då känner jag att det finns hopp =)

 Vi har umgåtts med Sandra nästan hela dagen, väldigt trevligt. Nu har vi bestämt att det ska brännas lite fett, så morgon och kväll ska vi ut på raska promenader. Får se hur länge det håller den här gången då?! *skratt*


Imorron är det dags för agility kursen igen, det ser jag framemot. Hoppas han är lite mer koncentrerad den här gången.  Han verkade ju tycka att det va kul iallafall =)


Av Kattis - 16 april 2009 21:40

Igår så var det första kurstillfället på agilityn som vi har börjat på hos hundens hus. Dom har kursen inomhus, det tycker jag är jätteskönt, slipper man oroa sig för vädret! Vi va 6 hundar totalt, alldeles lagom, var ju inte så stort där inne. Vi började med lite teori där kursledaren berättade lite om agility, olika hinder, vad som är bra att tänka på osv. Sen fick vi dela upp oss två och två, så fick vi träna på ett hopphinder, slalom och tunneln. Zion var ju inte så jätte koncentrerad på vad jag ville att han skulle göra, utan allt annat runt omkring va mycket roligare =) Aja han va duktig ändå, klarade allt galant. Tunneln va inga problem alls, han sprang igenom på första försöket. Vi fick hemläxa på att lära in dutt med nosen på ett lock, som vi sen ska föra över till kontaktfälten. Dutta med nosen kan han redan, det har vi klickat in förut =)

Han va redigt trött när vi kom hem iallafall, inte konstigt då vi suttit på tunnelbana sammanlagt en timme + kurs i 1 timme o en kvart.

Han lyckas alltid charma nån till pusskalas när man åker tunnelbana, haha min lilla toker.

Av Kattis - 13 april 2009 17:19

Första fästingen plockades igår,..blää...nu blir det till o införskaffa nått fästingmedel, vilket vet jag inte än. Förra sommaren hade han scalibor halsbandet, funkade skitbra, tror inte han fick en enda fästing under tiden han hade det på.



mys

Av Kattis - 9 april 2009 16:36

Av Kattis - 7 april 2009 15:24

Härligt vårväder, nu blir det mycket passivitets träning för zion medans jag fotar :)

Av Kattis - 6 april 2009 20:13

Beställde en ny kamera i fredags och idag fick jag den! Så här kommer några bilder =)



Ovido - Quiz & Flashcards