Garpenborg's Äventyrlige Zion

Alla inlägg under mars 2009

Av Kattis - 26 mars 2009 10:01

Såklart så fick Zion en våffla också!


[IMG]http://i217.photobucket.com/albums/cc11/kattis85/th_PICT6810.jpg[/IMG]

Hur får man in videon direkt i inläggen? Någon som vet?! 

Av Kattis - 24 mars 2009 20:27

Nu har dom efterlängtade halsbanden från ae collars äntligen kommit! Igår morse kl 07.50 plingade det på dörren..vem fan kan det vara tänkte jag. Tänkte inte öppna först, plingar inte så ofta på dörren längre, om man inte väntar besök då. Men jag tog mig upp o öppna, som tur va! Trodde att det skulle komma en avi med posten, men icke..det var express =)

Måste säga att jag är suuupernöjd med båda halsbandetn, det ena är brunt 19mm och det andra är svart 32mm.

Han är skitsnygg i båda, måste fota så ni får se!


Av Kattis - 18 mars 2009 15:56

Idag vaknade vi och det var strålande sol ute! Vilka vårkänslor man har nu =)

Slängde i oss lite frukost sen tog vi tåget in till söder och körde lite miljöträning. Vi gick runt lite, satte oss på bänkar och bara njöt av det härliga vädret. Träffade på en trevlig tax herre på 10 år, gick lös med husse mitt i stan,.undra vad som skulle hända om jag släppte lös Zion där? Hemsk tanke, skulle nog inte ta många minuter innan han blev överkörd. Men en vacker dag så kanske han också är sådär duktig, han är ju trost allt inte ens 2 år än =) Nu ska vi snart bege oss till mormor för en fika!



Av Kattis - 16 mars 2009 18:51

Idag kände jag för att göra en lite utflykt, så det fick bli en tripp till rastgården i haninge. Måste säga att Zion skötte sig såå bra både dit och hem, inge stressande alls =) Gick lugnt vid min sida hela tiden. På tåget dit så var han väll lite otålig och skulle undersöka om det fanns nått ätbart under sätena. På ditvägen åkte vi dom gamla pendeltågs vagnarna där det är trappsteg upp och stort mellanrum, Zion klev på utan några som helst problem. Lite rädd att han skulle snubbla i trappen o ramla emellan haha. När han var mindre o vi skulle åka tåg så vågade han inte gå på dom där gamla, men skönt att jag slipper bära han upp o ner nu iallafall =)


Nu har vi precis ätit hemmagjord pizza och tänkte jäsa lite framför tvn =)


Av Kattis - 15 mars 2009 21:40

Såååå nu har jag äntligen anmält oss till en kurs igen, va längesen och känner att det är dags för nått. Det blev en grundkurs i agility hos Hundens hus. Ska bli skitkul =) Har alltid velat testa agility och tror att Zion kommer tycka det är kul också. Den 15 april börjar kursen, ser verkligen fram emot det! =)

Av Kattis - 14 mars 2009 14:28

Av Kattis - 4 mars 2009 19:45

På begäran av uppfödaren kommer här bild på hans små "russin" hihi.



Av Kattis - 1 mars 2009 16:46

Idag har jag, Zion och mina systrar varit hos pappa o fikat. Mycket trevligt hade vi, åt goda biskvier =) Efter det så tog vi en liten promenad, det var inte lika trevligt för han drog som sjutton!! Ibland blir man bra trött på han, men tur man glömmer snabbt =) Tog lite bilder när vi var där,.inte dom bästa och pappas min på fjärde bilden, han ser ju inte klok ut.



Ovido - Quiz & Flashcards