Garpenborg's Äventyrlige Zion

Alla inlägg under februari 2011

Av Kattis - 14 februari 2011 19:48

Den tillbringas självklart med min lille prins <3

Det blev ingen garageträning idag, alldeles för kallt så det ställdes in.

Körde ett litet träningspass här hemma istället, lite bakdelskontroll (backa upp på en telefonkatalog), det gick strålande. Tränade lite med apporten också, längesen men han kan fortfarande hålla den utan att tugga :) Sen till sist så tränade vi lite balans på Pigge.

När vi kom in från promenaden  efter så tränade vi lite på att backa upp för trappan, nu klarade han två steg, yeay! :D


Tidigare idag så var vi iväg till Hökarängen för en promenad med Jenny och Astrid som är en engelsk mastiff dam. Jättehärlig promenad men brr så kallt!


Nu ska vi mysa ner oss i soffan en stund.


kram på er, hoppas ni har en fin alla hjärtans dag!


  

Av Kattis - 11 februari 2011 12:33

Nu är det nästan ett år sedan jag bloggade sist, ska se om jag kan ta tag i detta nu. Kommer nog handla mycket om våran träning, kanske lägga upp videokklipp, hmm ska se hur jag kan utveckla detta.


Idag är det ivarjefall inget promenad väder att snacka om, snöstorm, vi kom knappt ut från porten imorse då inget skottat utanför, dörren gick knappt att få upp. Men ut kom vi, och in ville Zion lika snabbt. Tror han kissa och bajsa på högst 2 min, men jag var elak och tog ett varv runt nästa hus också, så 5 minuter var vi nog ute iallafall. Han blir helt knäpp när det är sånt här väder, skriker som en stucken gris och drar hemmåt. Låter som hans sista stund är kommen.


Men nu har han legat på soffan och snarkat ett tag, dags att köra ett litet klicker pass. Just nu kör vi mycket bakdelskontroll, att han ska backa upp på en kloss. Det går frammåt, först fattade han inte alls vad jag ville att han skulle göra, så vi har kämpat i ett par veckor och tillslut släppte det. Nu vet han precis vad han ska göra. Har kört lite ute i trapphuset också, att han ska backa upp för trappan. Ett trappsteg klarar han galant, ska köra vidare på det :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards