Garpenborg's Äventyrlige Zion

Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Bilvit påflugen för första gången...

Av Kattis - 13 december 2008 13:50

Jahapp...då har det hänt för första gången då..Zion har blivit påflugen av en hund igår när vi va ute på kvällsrundan. Det är en tant och hennes sambo som har en rottis tik som är lika gammal som Zion, dom har lekt mycket när dom var valpar, nu har dom även tagit över en Vorsteh hane på 11 år, och han tycker inte alls om Zion, alltid skällt och morrat åt oss när vi gott förbi dom. Nu så var det tanten som va ute med båda hundarna, vi går på ena sidan gatan och helt plötsligt ser jag hur hundarna kommer farandes mot oss med tanten flygandes efter, rottisen ville ju bara fram o hälsa/leka men det ville inte Vostehn. Det hela gick jättefort, hörde hur Zion skrek till och ser att Vorstehn har hans tass i munnen =/ Zion är hur rädd som helst, lyckas komma loss och springer iväg bakom mig. Då har tanten tappat kopplet? så Vorstehn flyger på igen men jag ryter till åt den då backar den. Ser att Zion är rädd och vill springa hem, så vi går därifrån och säger att jag kollar om det blev några skador när vi kommer hem, va ju kolsvart ute så man såg ingenting ändå. Han har lite små sår på ena tassen och ett över ögat och ett bredvid. Har tvättat och spritat och hoppas att det inte blir infekterat! =/

 
 
Ingen bild

Maria

21 december 2008 16:38

Åh nej vad trist!! fasen att folk ska ha så dålig koll på sina puckade hundar! stackars killen! Nu får vi hoppas att han kan vara lite guldfisk och glömma detta snabbt :-) Tänk på att låta honom umgås med många som han känner väl och som är snälla närmaste tiden. Så man skapar nya bra minnesbilder, så många som möjligt. Kram till er båda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 14 februari 2011 19:48


Den tillbringas självklart med min lille prins <3 Det blev ingen garageträning idag, alldeles för kallt så det ställdes in. Körde ett litet träningspass här hemma istället, lite bakdelskontroll (backa upp på en telefonkatalog), det gick stråla...

Av Kattis - 11 februari 2011 12:33

Nu är det nästan ett år sedan jag bloggade sist, ska se om jag kan ta tag i detta nu. Kommer nog handla mycket om våran träning, kanske lägga upp videokklipp, hmm ska se hur jag kan utveckla detta.   Idag är det ivarjefall inget promenad väder at...

Av Kattis - 20 mars 2010 07:30

Av Kattis - 18 mars 2010 18:45

Ovido - Quiz & Flashcards